torsdag, september 02, 2010

Riksdagsval

Jag kommer inte under några som helst omständigheter starta en debatt här. Jag är inte någon som uttalar offentligt när det gäller politik. Men jag funderar... I min omgivning, de som står mig närmast, är det 3 stycken som kommer rösta blått. Detta block som gjort mitt, och många andra med mig, liv så tung rott. Som gör A-kassan praktiskt taget obefintlig, med regler som praktiskt taget är obegripliga. Med sjukförsäkringar som ställer till det när jag ligger på sjukhuset med min son och som nu, när jag kommer bli ensamstående tvingar mig till socialbidrag.

Jag försöker lyssna/läsa debatter, försöker första varför ni väljer att rösta på dem... Men kan inte förstå.... Förklara gärna!! Men inte här...

4 kommentarer:

M-L sa...

Du ställer politiska frågor men vill inte ha svar på bloggen? Motfrågor, vem skapade akassereglerna? Vad ger dig uppfattningen att blå vill ha dig på bidrag när deras ideologi talar för motsatsen? Tillägger att de blå har ökat studie/flerbarnstillägget som möljliggör studier för de som saknar utbildning/vill vidarutbilda sig..

Magnus/ Södertälje sa...

Det ironiska med de nya sjukförsäkringsreglerna är att det faktiskt var Göran Persson som 2004 gav Försäkringskassan i uppdrag att halvera antalet sjukskrivningar innan 2010...men alla tror att det är moderaterna som infört det.
Inte för att jag är anhängare åt varken blått eller rött. De är lika goda kålsupare bägge blocken.

Maria sa...

Menar ju enbart att jag lärt mig att inte debattera via det skrivna ordet då det lätt blir missförstånd.

Detta inlägg är precis lika som inlägg där jag typ ställer frågor som... "Är det mig det är fel på?" eller "Varför förstår ingen den lilla ledsna pojken?"

Och då är det sällan någon som blir upprörd eller ens kommenterar...

Maria sa...

Menar ju enbart att jag lärt mig att inte debattera via det skrivna ordet då det lätt blir missförstånd.

Detta inlägg är precis lika som inlägg där jag typ ställer frågor som... "Är det mig det är fel på?" eller "Varför förstår ingen den lilla ledsna pojken?"

Och då är det sällan någon som blir upprörd eller ens kommenterar...