söndag, november 14, 2010

Dag 5 - Min definition av kärlek

Kärlek för mig är ju när man blir alldeles varm i kroppen och det pirrar i magen.
När man ler bara av att se personen eller bara vill röra honom eller henne.

Det finns ju givetvis olika sorters kärlek...
Du har den till:
  • dina barn
  • dina vänner
  • husdjuren
  • din älskare
  • man/sambo
  • osv....
Men om jag ska definiera kärlek så är det förhållanden mellan två älskande jag tänker på.
Att somna intill varandra och känna tryggheten, att vakna tillsammans och få en bra start på dagen.
Att känna när någon bryr sig och lyssnar på mig.
När man får mysiga sms som inte handlar om något, men som ändå gör att man ler resten av dagen.
Att få en överraskning, få maten serverad, kramen när du är ledsen....
Att känna att man betyder något och har ett värde. Att man är behövd...

Anledningen till att det är just den definitionen jag har idag är nog för att det är vad jag saknar så enormt just nu.
Fråga mig samma fråga om någon månad så blir nog svaret helt annorlunda....

Inga kommentarer: