söndag, november 14, 2010

Dag 4 - Vad har jag ätit idag (fast det blev visst igår)

Eftersom jag är en kaffetorsk med begynnande magsår så börjar jag alltid dagen numera med ett glas Proviva och en banan. Sen om det egentligen hjälper vet jag inte med det känns bra för mitt psyke iallafall. Så inga undantag den här morgonen. Medan kaffet puttrade och barnens frukost förbereddes så drack jag även ett glas Bravo Friskus. Tänkte testa om det är som de säger på reklamen, att man stärker sitt imunförsvar på naturligt vis och blir friskare. Jag börjar nämligen känna mig risig igen :( Frukosten bestod sedan av en vanlig Lingonlimpskiva med Gårdsost och det där efterlängtade kaffet.

Veckan som kommer blir ganska hektisk så därför ville jag göra mycket mat i helgen. Det är alltid bra med matlådor i kyl och frys, så lunchen bestod av Kalops med potatis och rödbetor. De som känner mig vet att jag är kass på att följa recept. Jag lagar nog ingen rätt lik den andra. Köttfärssås ena veckan är inte alls som köttfärsen den andra veckan... På gott och ont antar jag. Men så även med min Kalops då som idag smaksattes med tomatpure, chilisås och soya.

Det var ju här jag borde ha skrivit det här inlägget, för vem fattar inte att man är lite sliten när man kommer hem mitt i natten....

Kvällen avslutades på Livingroom i Sandviken där Sandvikens IF hade avslutningsmiddag för sina ledare, supporterklubb, damklubben, vipgäster osv. Vi bjöds på en mycket god och fräsch välkomstdrink som smakade jordgubb. Det måste ha varit mousserande vin i, den var väldigt somrig om det nu var passande. Middagen bestod av Kycklingfile med helstekt potatis och chilisås Vid sidan ruccola och sparris. Mycket gott! Därefter kaffe och avec...

Efter detta så intogs inget mer med tuggmotstånd.....

Inga kommentarer: