onsdag, november 10, 2010

Dagen efter...

Kallelsen till EEG kom redan under eftermiddagen så på morgonen dagen efter var det dags. Massa små elektroder skulle sättas fast på huvudet. Lite trixigt om man har långt hår. Men det går...
Sen måste man ligga helt stilla och helst sova. Inte det lättaste när det är ombyggnationer utanför. Men Sonen var jätteduktig och undersökningen gick snabbare än väntat.
På eftermiddagen åkte hela "familjen" och bowlade. Det hade varit planerat dagen innan eftersom Pappan fyllde år...

Igår fick vi det bekräftat... Sonen har Epilepsi :(

2 kommentarer:

Micke sa...

Vilken flaschback jag fick nu från mina ungdomsår och EEG-undersökning.
Kom ihåg att jag tyckte det var skitfräckt för jag fick vara uppe jättelänge kvällen innan, vi hyrde tre Tintin filmer på video.

Tråkigt besked för er men ändå bra med ett besked :)

Maria sa...

Jo, det var tungt den kvällen.
Det var ju samma dag som anfallet och så skulle man hålla honom och mig själv vaken så sent det bara gick. Lite slitigt vill jag lova...

Vi pustar inte ut än. Magnetröntgen nästa vecka... Utesluta tumörer :(