fredag, januari 07, 2011

Lång natt

Pratade med en vän i går kväll. Hon var rädd! Hon blir hotad dagligen av någon nära. Mår jättedåligt och känner oro och rädsla. Jag vet inte hur jag ska göra, kan ju liksom inte säga åt henne vad hon ska göra. Helst vill jag bara skrika POLISANMÄL!! Men jag tror dock att det gör den här situationen ännu värre :( Men hon har slutat göra saker, tackar nej till aktiviteter och anpassar dagen utefter denne någon. Så den inte råkar åka förbi, slutar jobba eller vad det nu kan vara medan hon gör något. Hon tynar bort... :( I vilket fall så fann hon ingen ro och kände oro för att få besök. Erbjöd henne sängplats men det ville hon inte... Jag kan ju bara försöka vara ett gott stöd.

Efter pratstunden så hade jag svårt att slappna av, tittade på Småkronornas sista period. Hostan blev värre och medicinaren börjar sin rutin igen :( Gjorde te och väntade in finalen... De två första perioderna talade ju sitt tydliga språk, Kanada hade redan vunnit. 3-0 tar man liksom inte igen så lätt. Tänkte strunta i tredje när så Ryssland gör sitt första mål... och sen ett till! 7 minuter in stod det 3-3 och matchen levde i allra högsta grad. Vem kan sova då?!! Ryssland gick därifrån som segrare efter att ha vänt 3-0 till 3-5!! Mycket imponerande!! Sen somnar jag...

Inga kommentarer: