fredag, januari 07, 2011

Oväntad vändning på kvällen

Tjejerna hade träning som vanligt i Ladan. Jag hade fått dit Tränarkollegan M efter som jag inte kände mig hundra. Bra uppslutning med hela 7 tjejer och träningen var bra. Packa ihop och tankar om varmt bad, te och elfilten gav sig tillkänna i mitt huvud.

M skämtar lite om att det var moddigt så nu fattas det ju bara att en av oss kör fast... *asg* Sagt och gjort, så gör jag det. Det gick ett skoterspår över vägen och när jag passerade det blev jag liksom hängandes. Framhjulen roterade i luften, inte så bra om man har framhjulsdriven bil... Vi funderade på om vi skulle ta bogserlinan, men jag hittade inte kroken att skruva dit för fäste och när M testade vända sin bil, så körde han nästan fast. Bara att börja gräva. Ingen av oss hade ju spade i bilen så det blev fälgkors och cykelställ som fick stå till tjänst. I gympaskor och träningsbrallor, svettiga och trötta. Krafterna började ta slut. Vår andra Kollega J ringde och funderade varför de inte dök upp, hans dotter åkte ju med M. Han kom med spade, sin krok och filtar. 15 minuter senare var jag lös! Efter 1 timme och 45 minuter.... Brrrr....

Det känns som om benmärgen frusit till is och tårna de vet jag inte ens var de tog vägen. Men värma fötter på Exets element (skulle ju byta till min bil) och lite varma filtar i hans soffa så var man redo att åka hem.

Är nog helt upptinad nu, efter lite mys med elfilten tillslut :)

Inga kommentarer: