tisdag, januari 04, 2011

Så har det nya året tagit fart

Det har gått några veckor sedan jag skrev ett "riktigt" inlägg. Jul och Nyår har passerat...

Jag kände ju lite ångest inför julen. Det var min första jul som skild/ensamstående/singel. Dessutom utan mina barn. Julen är för mig en tid fylld av traditioner och nu så kunde jag liksom inte delta i dessa. För att inte känna mig så ensam valde jag att ta på mig lite extra jobb. Så det blev 10 timmar på Julafton. Därefter begav jag mig till min Mor som, likt alla andra Julaftnar, dukat upp underbart julbord. Det har nog aldrig hänt att jag och min Syster har firat jul ensamma hos Mamma. Det var trevligt och vi fick ta igen mycket tid.

Jag sov över och startade Juldagen med den obligatoriska risgrynsgröten. Massor av snö hade ju fallit så Syster, jag och Plastfarsan hjälptes åt att skotta undan. Det är ju sånna saker som jag kan sakna nu när man bor i lägenhet. Kaffepausen gjorde gott innan vi fortsatte med att bära ved och skotta tak. Dagen gav mig veckans träning. Skönt! Exet kom och lämnade barnen och Mor serverade Kalkongmiddag med den äldre generationen.

Jag blev nästan besviken när jag på Annandagen vaknade utan träningsvärk. Inte ens när jag gjorde lyft på jobbet ömmade det...

Mellandagarna flöt på, men tyvärr med flera otrevliga och oväntade händelser. Så jag har känt mig både ledsen och besviken. För att inte tala om förvirrad.

På Nyårsafton bjöd jag och barnen in deras far på 3rättersmiddag. Det var mycket trevligt och jag tror att vår Ex-familj behövde det. I väntan på att få gå ut och skjuta fyrverkerier så tröttade vi ut varandra med lite Kinect. Det har varit mycket kamp de senaste månaderna och även fast jag och Exet har en mycket god kommunikation så var det skönt att få umgås och skratta lite tillsammans.

Det nya året inledes som Arbetslös igen :( och det tror jag inte ens att jag orkar kommentera. Jag fick reda på det dagen innan julafton efter att muntligt blivit lovad till juni....

Även fotbollen kickar igång igen, med träning i Ladan på torsdag. Det är bara tre träningar kvar innan vinterns höjdpunkt - Tidningscupen. Som till tjejernas stora glädje har flyttat från mindre idrottshallar till stora Göransson arena. Tyvärr har vi förlorat 5 av våra tjejer sedan säsongen slutade men för inomhus matcher är antalet inte speciellt oroande. Men till kommande säsong kan det bli tungt att få ihop komplett 11-manna laguppställning. Ett senare problem...

Vi får se vad det kommande året har att erbjuda, men det kan ju bara bli bättre

:)

Inga kommentarer: