torsdag, januari 13, 2011

Stressig vecka!!

Började nytt jobb, på en förskola. Härligt!! Förväntade mig inte att få den typen av erbjudande på ett tag eftersom jag närmar mig konvertering Men nu blev det så :) I måndags gjorde jag så min första dag, som var en planeringsdag. Mycket bra start vill jag säga! Inte ofta man hinner lära känna sina kollegor innan man kastas in i verksamheten. Förskolan har tre hemvister (avdelningar), en för de yngre barnen (ca 1-3 år) och två för de äldre (3-5 år). Det är på en av de äldre som jag jobbar tillsammans med en yngre, kvinnlig kollega, K, och 15 barn. De få dagar jag jobbat känns riktigt bra och jag hoppas få stanna ett tag :)

Provtagning på Sonen i måndags visade att levern är helt återställd! Han är uppe i full dos på medicinen sedan några veckor och aggressiviteten verkar avta. Så nu är det bara att hålla tummarna att det kommer fortsätta framåt :)

Dotter fick provsvar från tidigare läkarbesök och det visar sig att blodet inte koagulerar som det ska... Nya prover ska tas och man hoppas att det är hormonellt för då kan hon behandlas med P-piller. Det känns ju lite skumt eftersom hon bara är 13 men jag har kompisar som fick detsamma när vi var yngre så det är väl bara att gilla läget. Är det inte hormonellt så är det ju betydligt allvarligare saker som vi ska oroa oss för....

Tisdagkväll tillbringade jag och tränarkollegan M på Scandic Väst... Ha ha ha!! Det där lät ju! :P Vi var på möte angående Distrikts/Gästrikelagen för flickor 1997. Det drar i gång nu och uttagningar skall göras. Att tjejerna redan blivit så stora... Tiden går fort! Inomhusträningen har kommit igång igen efter julen och vi laddar för Tidningscupen som spelas nästa helg.

Ikväll var det Kick off för våren med Oriflame. Mycket intressanta nyheter kommer dyka upp i vårens kataloger. För att inte tala om den stora tävlingen om en resa till Dubai (!!!) Inte något som jag kommer satsa på då eftersom jag inte har den kundkretsen. Men det är ju coolt hur vissa verkligen skapat sig en egen framgång. Men jag fick mig ett pris ikväll med, en 4:e plats för min rekrytering. Trevligt!!

I morgon "flyttar" barnen hem till sin far igen. Jag har inga planer för helgen, vilket just nu känns lite tungt. Men det är konsert på Kungen så vem vet ;)

Inga kommentarer: