söndag, februari 13, 2011

Helgen

Ångesten från fredagsnatten satt in långt på in lördagens kväll... Man håller god min och vill göra allt med barnen. Men om barnen inte vill vara med dig då? Hur klarar man det då? Dotter bänkade sig vid sin tv med datorn i knät. Sims och bloggen fick hennes fokus... Sonen spelade 64an i sitt rum. Med lite övertalning fick jag ut dem i vardagsrummet till Mello och vi började titta tillsammans. Men tillslut gjorde datorn oss sällskap och Sonen spelade på sin mobil. Dotter säger till mig "Ska inte du hitta på något?" Lördagkväll!!! I samma veva får jag ett meddelande från en vän. Så det slutar med att jag bestämmer träff med henne någon timme senare. Barnen sitter kvar vid tvn, tittar på film. Jag går iväg en sväng, kopplar bort alla onda tankar. Dotter sms:ar att Lillebror sover och att hon lagt sig. Jag dröjer mig kvar och spelar ett parti biljard. Kroppen är svag när det är dags att gå hem, lyckas få skjuts efter vi ätit en tunnbrödrulle. Sängen är skön men det är i badrummet jag sover även den här natten....

Masar mig till sängen innan barnen vaknar. Vi har en lugn dag innan vi åker för att hälsa på Plastfarsan. Stannar hos Vännen N på vägen, som har lite saker till mig (visar i morgon)

I morgon ja....ALLA HJÄRTANS DAG!! Mår så illa över detta!! Inte direkt för att vi brukade fira det eller så. Men för att man ser dessa hjärtan överallt... I alla butiker, på hemsidor, i posten och i dator via mail eller FB. Man blir konstant påmind om att man är ensam liksom. Det skär i hjärtat och jag tror att jag ska vägra gå ur sängen i morgon. Lite svårt dock... Om man ska till läkaren.

Inga kommentarer: