tisdag, februari 08, 2011

Hudvård som sagt...

Det var ju på grund av min hud som jag föll för just Oriflame för flera år sedan. Jag hade provat de flesta produkter som då fanns mot acne och fet hud. Allt från butikernas Clerasil och Aco på Apoteket till produkter från både LR och Mary Kay. Jag fick barn och huden var i mer obalans än någonsin.


Hamnade på en Visning och provade Pure Skin. Redan vid första appliceringen kände jag hudens reaktion och när jag passerat de 4 kritiska veckorna så var jag helnöjd. Sedan dess har jag inte vikit en tum från dessa. Det jag vet är dock att man inte bör använda den här typen av produkter när problemen avtagit. Men om huden nu mår bra, varför byta? I vilket fall så är det vad jag gör nu. Det ger ju dessutom mer erfarenhet som jag kan dela med mina kunder.



Lotten föll på Pure nature blåbär. Min tanke var att använda rengöringen och vattnet och sedan en annan dag och nattkräm. Men har inte kommit fram till vilken än så jag använder tillhörande. Jag har använt denna i ca 4 veckor och huden i ansiktet är i uppror!! Som den ska vid den här tidpunkten då alla hudceller byts ut. Men i kombination med mitt mående så är jag en vandrande stopplykta. Ska fortsätta ett par veckor till innan jag kan besluta om jag bör byta igen...

Vad använder ni för hudvård?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kört olika märken: Clarins, Clinique, Lóreal....Just nu så kör jag med Olay //Mia

Maria sa...

Vilken har du varit mest nöjd med?