tisdag, februari 01, 2011

Make up-träning

Något som faktiskt är riktigt roligt är ju när vi (ORI)Flammor träffas och tränar på varandra. Två och två testar man nyheter, gamla godingar, olika tekniker, produkter och färger. Det blir ju ny modell varje gång. Denna dag lyckades Anki ge mig ett grönt och ett blått öga. Målet är att inte använda färger som modeller brukar ha. Så som ni ser så gick ALLT svart fetbort! Anki fick ett turkos/grönt öga med grön kajal och brun mascara och så ett gul/lila med grå kajal och svart mascara. Plommonfärgade läppar och ett rouge som gick i brun/beige

Man får ju njuta :) Från hudvården med milk, toner och kräm, underlaget med makeupbas, foundation, concealer och puder till full sminkning med eyeliner, kajal, mascara, ögonduo, rouge, läppstift och pennor av alla de slag. Om man inte känner sig ompysslad efter det så vet jag inte vad som behövs....

1 kommentar:

Johanna sa...

Sv; Tack, jag är nog snart på fötter igen :) Det brukar gå fort när jag väl bestämmer mig för att VILA! Du behöver absolut inte ha någon ångest!! Jag håller helt med dig på alla punkter du pratade om! :)
Jag jobbade med en annan vikarie för några månader sedan, som var där i 3 veckor - och det enda hon gjorde var att kasta skit på mig för att jag är outbildad men fick jobba ändå, och hon var allmänt otrevlig hela dagarna så det blev en pina att jobba med henne. Hon hade inte argument för varför JAG var så DÅLIG, jag bara var det eftersom jag inte hade utbildning..typ. Men du sa aldrig att jag var dålig, du hade bara en åsikt, en väldigt klok sådan :) Har varit jättekul att jobba med dig, hoppas vi ses snart igen! Kram Johanna