torsdag, februari 03, 2011

Deltidsarbetslös

Härligt med en anställning!!! Som dessutom sträcker sig ända till juni :)
MEN!!! Får man inte stämpla upp så är det ju rena mardrömmen! Hur ska jag kunna försörja mig och mina barn på en 60%ig lön från Kommunen?!!!

Sen det som är sjukt är ju att jag har 5 ynka skitdagar kvar på min period, ni vet den jag haft sedan 2006!! 5!!!! Som gör att jag inte få stämpla upp! Jag är dessutom beviljad en helt ny period där jag även kommer få nya deltidsdagar. Men för att komma dit så måste jag ju vara arbetslös en vecka... Men jag får ju inte tacka nej till jobb.... Så tackar jag nej till en veckas jobb, så blir jag utan A-kassa helt och fullt. Men tackar jag ja till jobb så får jag inte stämpla upp. Trolla bort de där fjuttiga dagarna snälla någon!!! A-kassan kan inget göra, regler är regler! Arbetsförmedlingen kan inget göra, regler är regler. Så... Vad ska jag göra? Någon som vet?

Inga kommentarer: