torsdag, mars 17, 2011

Att bli svagare....

Jag är ju inte dum, förstår ju givetvis att man inte kan behålla muskler om man inte kan äta som man borde eller kan röra sig liksom. Orken och energi finns inte. Så länge man ligger hemma så märker man ju liksom inte det. Men idag blev det så påtagligt... Jag var hemma hos Exet en sväng och skulle springa upp på övervåningen. Halvägs snurrade hela trapphuset och det svartnade för ögonen. Jag fick lov att sätta mig och andas innan jag kunde fortsätta. En stund senare skulle jag åka hem. Tänkte passa på att kolla olja och spolarvätskan. Mina händer var så svaga så jag inte fick upp locket till motoroljan, än mindre stänga. Jag skakade i händerna och blev åter yr. J fick hjälpa mig. Hur patetiskt känns inte det?!!! Jag KAN själv!!! I vilket fall så gick han och letade upp en sån gummihammare, för murning. Den fick jag, att ha i bagageluckan så jag kan fixa det själv. Ha ha ha!! Han är underbar ibland!!! :)

Jag vill vara samma jag, med min fysiska lust och den styrka som jag faktiskt haft! Jag vill inte vara hjälplös och behöva be om hjälp!! Vill bli frisk nu!!!

Inga kommentarer: