tisdag, mars 15, 2011

Dagen idag

Dåligt med sömn inatt. Känner saknaden efter närhet och värme. Jag är inte ett dugg rädd för ensamhet, att vara singel eller något inom den genren. Jag bara behöver någon intill. Någon som tröstar och förstår. Någon som ligger nära, att känna den varma huden, utandningsluften i nacken. 

I vilket fall så fick jag med nöd och näppe iväg barnen till skolan (Dotter till sin Far för ett tandläkarbesök) i tid. Borde lägga mig igen... Men då förlorar man ju liksom hela dagen. Städar lite och sorterar papper. Hittar ett brev.... Handskrivet från Exmaken, det han skrev i augusti innan vi bestämde oss för att skiljas. Hans handstil och hans ord, fina, vackra. Rakt in i hjärtat! Det tillsammans med trötthet fick mig att åter bryta ihop. Gråta över sjukdom, ovisshet, förvirring. Vill bara vrida fram klockan några månader, se vad som hänt. När jag liksom inte har behövt fatta alla beslut, väntat på alla prover osv.

Sen funderar jag lite över en person... Någon som verkligen behandlat mig som pestsmittad. Inte svarat på tilltal och varit otrevlig i skrift. Sen helt plötsligt så svarar man, tar egna engagemang i konversation och verkar mycket nyfiken på min blogg.... Av vilken anledning?!

Vid lunch hörde Exet av sig och det blev premiärfika i solen på min balkong. God delicatoboll och en härlig kopp Latte.
Båda barnen hade kompisar med hem och för en stund fanns det inte plats för mig. Ha ha ha! Härligt när det är liv och rörelse. Mår ju bra när barnen har vänner och att de dessutom väljer att vara hemma hos mig eller deras Far. Det bör ju vara ett tecken på att man är en ganska ok förälder - hoppas jag.... Stänger in mig i sovrummet för att organisera några beställningar. En vecka kvar av Katalog 4 och jag vill gärna att ni beställer lite mer ;)

Dagens måste är kvällens möte med Sandvikens IF ungdomskommitté. "Vår" kanslichef ska sluta och föreningen väljer att inte tillsätta den positionen. Detta innebär att det kommer läggas mer ansvar på oss ledare och för att kunna strukturera det så startas en kommitté för det. Mycket bra initiativ men kanske inte rätt timeing för mig att ta på mig mer ansvar. Mötet var trots detta intressant och flera andra verkade riktigt engagerade så då kan vi ju verkligen samarbeta mot ett gemensamt mål.


Men nu sitter jag här.... Mitt i natten...
Vill åter inte gå till den tomma, kalla sängen...

Inga kommentarer: