söndag, mars 13, 2011

MelloGala

När det är finalen i Melodifestivalen (och Eurovision) så är det Gala för mig. Det är liksom tradition att äta och dricka gott, kanske klä upp sig lite och umgås med härligt sällskap. Med tanke på min hälsa så blev galaklädseln igår plyschmjukisbrallor och Flaschdancetop. Men mat och dryck desto roligare :)

Vi började med en fräsch Sluschdrink, som egentligen hör sommaren till men jag hade fortfarande kvar sedan tjejfesten och varför inte njuta vidare av den då?

Förrätten bestod av Potatisbakelse, Avokado och en röra med rökt kött och vitlök. Till det dracks Rheinhessen Reisling.


Varmrätten bestod av pastagratäng med soyamarinerad fläskfile i chilisås. Till det dracks South Atlantic, Shiraz Cabarnet Sauvignon


Lagom till 20 hade vi ätit upp och placerade oss i soffan. Alla glas fick följa med och trängas på bordet bredvid Vännen N's fina ljuslykta.


Det var en bra final och även om det inte blev som jag ville så tror jag att det var "rätt" vinnare och jag hoppas att Unge Herr Saade har en chans i Tyskland

Inga kommentarer: