söndag, april 03, 2011

Helgen

Fredrik i mörkt långt hår till vänster, Pelle i mitten
Barnen kom till mig på fredags eftermiddagen. Dotter hade bestämda planer om att hon skulle ha nattgäst och visade klart och tydligt att jag inte alls behövde närvara i lägenheten. Hrm... I vilket fall så spelade två vänner till mig på Wasteland och när Sonen somnat så tog jag med mig Exet, Underbara D och hans flickvän till Gävle. Förbandet var inte direkt något att hurra över för min del, men när Propane Headrush gick på sen kände jag lyckan strömma upp i kroppen. Det är den här typen av tillfällen som gör att jag faktiskt överlever den här sjukt tunga perioden. Kvällen blev tidig och så fort de slutat drog vi oss hemåt.
Tror sångaren heter Mogge

På lördagen vaknade jag och mådde för första gången på mycket länge riktigt bra. Jag gick upprelativt tidigt på förmiddagen och försökte faktiskt städa i lägenheten. Det har ju inte gjorts på mycket länge och även om jag inte orkade hur mycket som helst så fixade jag i alla fall en av toaletterna och golven i vardagsrum, hall och kök fick sig en genomgång. Var helt slut på kvällen, tog mig ett (eller ett par) glas vin och slappade i soffan. Fick besök senare vilket resulterade i djupa diskussioner och analyser. Timmarna gick... *gäspar*

Idag var det dags att hämta mina däck hos mamma. Satt och surrade ett tag, hon har skällt en del på att jag isolerar mig och att jag inte vill prata med henne i telefonen. Men nu måste hon ju ha fått sig en rejäl dos av mig. Så hon blir nöjd den här veckan minst! Plastfarsan kom också dit så jag fick träffa honom en sväng. De ligger ju i separation så stämningen var ju lite skum men det var trevligt att se honom. se att han verkade må bra. Sen hemfärd, mat och natta barn... 

Styrelseprotokollet låter inte vänta på sig...

Inga kommentarer: