söndag, januari 22, 2012

Dag 14 - Vad jag läser

Har det senaste året haft mycket svårt att finna ron att läsa. Vissa säger att det är av läsningen de finner ro. Jag antar att det helt enkelt har varit för mycket i mitt huvud. Många tankar och funderingar. sen har ju både cytostatikan och de antidepressiva medicinerna påverkat mitt huvud. Det har varit svårt att hålla tråden och hitta ord och betydelser och det gör ju att man kanske måste läsa om samma mening flera gånger och då tappar man ju sugen. Något jag alltid läser är ju dagstidningen om jag har någon. Just nu har jag en prova-på-prenumeration av Gefle Dagblad. Sen gås ju givetvis periodens katalog igenom X antal gånger under de tre veckor den är aktuell. Systers bok "En dag" som jag lånade på Gotland i somras. Syftet var att jag skulle läsa den innan filmen kom i oktober. Men det har jag ju inte lyckats med. Men sen har jag ju inte heller sett filmen så jag hinner väl än. Sen del två i Rhyannon Byrds serie Blodsjägarna. Blev helt såld på del !, som jag sträckläste. Del två är lika underbar, men min flytt kom visst emellan.

Inga kommentarer: