söndag, januari 26, 2014

Inte som planerat!

När jag stängt i lilla lyan igår så ville jag göra upp eld. Hade lite ved inne så jag omorganiserade så vi lättare kunde fylla upp alla lager när Maken kom hem. MEN mitt i trappen med en vedhink i famnen så bara strålade det till i ryggslutet. Det högg inte, knakade inte, stretade inte, det bara gjorde sjukt ont! Stod där mitt i trappen och kunde inte röra mig. Jag kände hur saliven samlades i munnen och det snurrade. Sakta och försiktigt tog jag mig upp på övervåningen och sen blev det ryggläge i soffan resten av kvällen. Som tur var så var Dotter fortfarande här och hade Lite och sen kom ju Maken efter ett tag. Voltarengel, liniment och massage visade på att det antagligen är päronmuskeln på höger sida och runtliggande muskler som krampar. Det gör så sjukt ont att mjuka upp dem! Klarade inte av det riktigt igår men hoppas det går bättre i dag när Maken kommer hem. Nu är största utmaningen att ta mig ur sängen. Liten börjar bli rastlös här mellankuddarna...

Inga kommentarer: