tisdag, februari 25, 2014

Go'frulle

Något som jag tycker mycket om är att äta lyxig mysfrulle tillsammans med familjen. Mina stora barn vill ju gärna sova länge på helgerna men ibland så kan vi sitta samlade och njuta tillsammans. Just denna morgon så jobbade tyvärr Maken. Om man ska se något positivt med det så är det ju att det blir lite bekvämare att laga maten.

Först Amerikanska pannkaksplättar med linfrö.

I fruktskålen fanns clementiner som inte blivit uppätna så de var ju perfekt att göra juice på. I ren frustration så kastade jag den stora juicepressen. Det var en billigare variant som var för svag. Risken att klämma sig var för stor så då kämpar jag hellre på med denna lilla press.


Något som ger det där lilla extra är att göra egen snabbsylt. Iställeet för att röra ned socker så steker jag jordgubbarna i stekpannan tillsammans med sirap. Då blir det glaserade och får en söt lite karamelliserad smak.


Till slut lite skivad banan med och givetvis cafe au lait!


Smaklig måltid!


Inga kommentarer: