tisdag, februari 25, 2014

Hektisk vecka!!


Det har ju varit tyst här i över en vecka. När vi var på Bloggseminariet som Oriflame höll i så blev vi också deltagare i en tävling. Vi 10 deltagare på seminariet skulle tävla om biljetter till Attitude om två helger. Det fanns vissa kriterier och innan vi fick reda på tävlingen så fick vi sätta egna mål. Det var givetvis dessa mål och lite mer som vi skulle jobba emot. Det fungerade ju bra, med tanke på att jag redan var igång med min blogg och hade lite erfarenhet. Men så, hände det lite för mycket runt mig privat och då försvann inspirationen igen. Jag har ju bestämt att jag inte ska skriva så mycket privat här. Inte som jag gjorde tidigare iaf. Man har ingen aning om vilka om läser och hur det används. Då, innan mitt uppehåll, så fanns det Ex-partners (inte mina barns pappa), "vänner" som använde det jag skrev, formulerade om och det blev rykten, skitsnack och massa annat. Det blev mycket jobbigt, framför allt tillsammans med min kamp mot cancern. Så om jag nu bestämt mig för att inte skriva för mycket privat, men det händer massor privat, hur ska jag då göra i bloggen? Det kanske inte finns något mer att skriva om? Jo då, jag kan ju alltid skriva om Oriflame. Men jag tror ju inte att det är vad mina läsare vill se hela tiden heller. Så det ledde till att jag helt enkelt slutade skriva. Jag orkade inte ha pressen på mig om 3 inlägg per dag tex Nu är iaf vinnarna utsedda och min stress borta med dem. Gratulerar Anneli och Sanna!!

Så det som inte varit privat har ju varit MASSOR med Oriflame! Förra veckan var det privat visning, två storvisningar, Öppet hus, öppet i min lilla Lya, marknadsföring både på köpcentrum och i brevlådor. Denna vecka har jag öppet alla vardagar, utb successplan, katalogmöte och så prospektering på köpcentrum. Har jag inte världens roligaste jobb?!! Man får samarbeta med härliga personer, lära känna nya bekantskaper och träffa nya människor. Samtidigt som man har trevligt! Underbart!!

Dukat bord på storvisning i Järbos Folkets hus
Nu väntar vi bara på gästerna
Sonen häftar fast visitkort på Katalog 3....
Högen i baksätet växer....
Sen laddar han benen och springer från låda till låda.
Jag: "Jag kan ju köra bilen fram till lådan
så kan du bara lägga i katalogen"
Sonen: "Nej, mycket skönare att springa!"
Sen så börjar jag äntligen få lite ordning på öppettider i Lilla Lyan.
Även om de fortfarande är flexibla så har jag ändå en grundstomme att luta mig emot.




Inga kommentarer: