onsdag, april 09, 2014

ADHD utan H....


När jag jobbade med tonåringar som hade diagnosen ADHD så slogs jag av hur olika det yttrar sig på olika individer. När Sonens pedagoger talade om sina misstankar för 5 år sedan så hade jag det i åtanke. I mina ögon hade Sonen inte de typiska symptomen, men jag hade ju sett att det fanns stora skillnader. Basutredningen gjordes och det visade sig att det blev ingen diagnos den gången. Ett år senare fick han sitt första anfall och diagnos Epilepsi. Medicineringen gjorde att många saker som pedagogerna reagerat på tidigare försvann. Vi fick reda på att han antagligen haft Epilepsi flera år så då relaterade vi ju dessa saker till Epilepsin.

Nu finns nya misstankar... Dags för basutredning igen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, hur mår ni då? Känns de bra eller konstigt? / Elin

Maria sa...

Känns ju jättebra!! Oavsett om han får diagnos eller inte så har han ju koll på sig och kommer få det stöd han behöver. Känns bra inför högstadiet :)Han själv säger inte så mycket. Ska sätta mig och försöka prata ordentligt med honom, i lugn och ro utan bebis eller andra störsmoment.