tisdag, april 15, 2014

Ögon


När underlaget avslutades så lade jag ju löspuder över hela ansiktet. Lägg lite extra på övre kinderna, under respektive öga. Det gör så det blir lättare att borsta bort ögonskugga som faller ned.

När jag lade underlaget så applicerades foundation och löspuder på ögonlocken. Det gör att ögonmakeupen håller längre och förhindrar att skuggan lägger sig i ögonlockets veck.

Jag börjar med att lägga en mjuk ögonpenna längs både övre och undre fransraderna. Ca 2 tredjedelar av ögats bredd. Oriflame beauty smooth definer är min personliga favorit. Jag har den i alla 5 nyanser som passar till olika tillfällen. Här har jag den grå. Efter appliceringen suddar jag ut "randen" nedanför ögat med en hård liten pensel. Suddar fram och tillbaka längs med "randen". Den övre "randen" suddar jag med en mjukare, större pensel. Gör små cirkelrörelser längs "randen"

Nu täcker jag hela ögonlocket, upp över globlinjen, med en ljus ögonskugga. Här är det den vita nyansen av Pure colour mono eye shadow som jag använder. Fyll på mer om det behövs. Ögonlocket ska vara mättat med den ljusa skuggan. Det gör att det blir lättare att sudda ihop med de kommande.


Jag lägger den mörkaste skuggan (Copper plum) som ett liggande "V" i yttre ögonvrån och den i mellan nyansen (Sheer lavender) i en triangel i inre vrån. De ska inte mötas på mitten. 
(bortse från mina dåligt plockade ögonbryn....)

Använd en mjuk fyllig borste för att sudda ihop skuggorna. Jag börjar med små cirkelrörelser i den inre vrån och jobbar mig ut längs med fransraden. Stannar på mitten och gör samma sak inifrån och längs globlinjen. När jag suddar i yttre vrån borstar jag fram och tillbaka med små, korta rörelser. Förflyttar mig mot fransradens mitten och låter nu skuggorna mötas. och suddar ut kanten mellan dem. Detsamma längs globlinjen. Om man vill kan man lägga lite av den ljusaste skuggan mitt på ögonlocket och sudda ihop dem. Det ger locket mer lyster. Sudda även uppåt för att tona ihop skuggorna.


Fixera skuggorna med löspuder.
Fixa detaljerna med det lilla perfekta universalverktyget, tops!!


Applicera mascaran. Åter igen en favorit, Wonderlash mascara.


KLART!!






Inga kommentarer: