torsdag, maj 01, 2014

Att finna ork...

Jag vill verkligen finna tiden att skriva här, uppdatera regelbundet. Jag har flera utkast som väntar på att skrivas klart så det kan läggas upp. Fortsättningen på make upen, diskussion om föräldraskap mm Men tid och ro finns verkligen inte. Just nu måste jag göra allt när Liten sover. Då blir det speed med disk, tvätt och städ. Han, Liten alltså, har sån enorm separationsångest! Har inte varit med om något liknande med mina andra barn. Även om det är jag som är hemma med honom så är ju pappa ledig jättemycket. På så vis har han ju oss båda. Han har sovit borta, både syster, mor och farföräldrar har varit barnvakt vid några tillfällen. Jag vet ju så klart att det hör till åldern men tycker inte det borde vara så extremt då vi medvetet jobbat med detta. I nuläget måste jag vara inom synhåll och helst ska han vara i min famn konstant. När jag lagar mat eller gör något liknande då står han vid mina fötter och drar i byxorna. I utvecklingsböcker står att man ska tillgodose hans behov så sker avnavlingen snabbare. Men vad 17!! 2 månaders gnissel... Antar att ni anar en gnutta frustration, då anar ni rätt... Måste gå, gallskrik i spjälsängen...

Inga kommentarer: