torsdag, maj 01, 2014

Kinder

Precis som i all annan make up så går det ju även trender när det gäller rouge. Vill man bara ge huden lite extra "solbränna" så ska man ju mörka ansiktets upphöjda områden. Vill man ha "äppelkinder" så markerar man ju fram mot näsan med cirkelrörelser. Denna gång vill jag bara markera kindbenen lite grann. Det kan man ju föra på många sätt med. Använda både ljus highlighter och mörkt puder/rouge. 

Jag använder Giordani Gold Bronzing Pearls i två olika nyanser. 

Jag börjar med den mörkare. Här måste man vara försiktig när man fyller på borsten så kulorna inte hoppar ur asken


Jag trycker ihop borsten så den blir lång och smal, sedan drar jag ett streck nedanför kindbenet. Jag vill ha mörkt under benet som lurar ögat att det är en skugga. 


Jag borstar ut färgen lite grann innan jag tar den ljusare nyansen och drar ett streck (som oven) precis på benet. Jag vill ha ljusare där för då lyfter jag fram benet lite grann. 


Borsta ut de båda nyanserna, fyll på om det behövs. De ska ju gå i varandra men blanda dem inte för mycket. Detta får man ju upprepa tills man blir nöjd med resultatet.


2 kommentarer:

MarieLouise sa...

Vet inte om det är en åldersgrej, men jag var nog 35 innan jag insåg vikten av rouge i ansiktet!
Giordanikulorna minns jag som kanonbra!

Maria sa...

Det är ju inte omöjligt att det är så. Jag använde inte heller när jag var under 30. GG-kulorna är kanon!! Ger ju mer "levande" resultat eftersom kulorna är i olika färg