onsdag, april 29, 2009

Sakta men säkert...

..börjar jag få koll på läget igen. Båda lagens kontaktlistor är inlämnade. Tjejernas beställning är klar och i morgon är det dags för killarna. Schemat för Swedbank-ligan är spikat så nu kan vi planera våra träningar utefter det. Alla 9-manna matcher är bokade, bara 5-manna kvar. Ni ser... Allt löser sig *ler brett* Men visst, det har varit några frustrerande dagar, när det har känts som om man tagit på sig alldeles för mycket. Men bara att börja beta av och högen har ju verkligen blivit mindre.

Till min förfäran så har min allergi blivit värre iår. Reagerar enormt både på mygg och pollen. Som tur är så fungerar ju Kestine på båda så att jag inte behöver knapra massor av piller. Annars så har jag ju haft besvär med myggen (och GETINGAR) längre fram på sommaren och pollen har bara varit lite snuva, som gråbo... Men nu är det allt, ögon, näsa och andning och betten blir ju bölder och kliar. Men vi får hålla tummarna att det är stressen som gör det lite värre.

I morgon är det Valborgsmäss. Vi, familjen, är bjuden på barnvänlig fest. Kommer tydligen mycket folk. Kan ju bli trevligt, men eftersom någon av oss måste köra så tappar ju maken sugen. Han kan ju inte vara helt nykter på en sån tillställning och då blir jag bara trotsig. Så vi kanske bara hittar på något själva. De har ju en stor kase' (ett stort bål) i Kungsberg, så vi kanske far dit.

På lördag är det tjej resp kill-fest. Vi brukar ha det ngn gång per år. Tjejerna träffas på ett ställe, äter och umgås. Killarna på ett annat äter och leker macho ;) Sen sammanstrålar vi på krogen. Det har varit planerat i flera månader. Maken skulle skaffa barnvakt eftersom min kära mor varit de senaste *räknar* ja..3-4 gångerna kanske. Tror ni att han har gjort det? Självklart inte!! Så nu verkar det som om jag får gå själv. Egentligen spelar det ju ingen roll eftersom vi inte kommer träffas förrän senare, men... Ah... Hur ofta gör vi ngt utan barn?!! Återstår ju att se då...

Ja, trevlig Valborg om vi inte hörs :)

Inga kommentarer: