söndag, juli 12, 2009

ROCKWEEKEND



Förra året drog maken och jag iväg till Kilafors. Europe spelade och som jag i ett tidigare inlägg kommenterat så var (läs är) de mina största idoler genom alla tider eller ngt i den vägen iaf. Redan då fastnade vi för miljön och stämningen på denna nya festival och bestämde att kommande år åka minst en dag.




EDUY - tyvärr inte alls så bra som jag hoppades :(

När de gått ut med vilka band som spelade bestämde vi genast att åka på lördagen, minst... Men man avvaktar ju för det var många bra band resten av dagarna med. Kanske campa.... Men så kom planen om Sonisphere upp, maken fick sparken och renovering tog lite pengar. Så det blev lördagen som det köptes biljetter till.

Det var ju två band som lockade,
Scar symmetry (två av medlemmarna är härifrån och maken har spelat med dem. Dessutom älskar jag alla deras skivor)
och
Dimmu Borgir (Norskt black metal-band. Maken har sett dem förr och gillar dem skarpt. Ryktet säger att deras scenshow ska vara minst lika bra som deras musik, som jag verkligen gillar)
Sen var resten bonus...















HEAT - låter ju precis som glamrock ska låta ;)


Trots mycket oro för vädret och bilen full med stövlar och regnkläder så sken solen över oss hela dagen och det kom inte en endaste droppe regn. Helt underbart!! Sen kan man ju ganska tydligt se vad allt regnande har lämnat efter sig......


Inga kommentarer: