söndag, juli 12, 2009

Scar symmetry

Som sagt, Scar symmetry.... Vad säga? Redan när Jocke för många år sedan spelade upp en demo som det här bandet spelat in gillade jag det. Kan ju kännas lite mesigt att verkligen älska ett band där man är ganska bekant med två av medlemmarna. Men jag rår inte för det och så är det bara. Henriks fotarbete imponerar mig enormt, sen är väl inte jag en kunnig musiker men... Hur kan man röra fötterna så snabbt?!! Kan säga precis samma sak om Pers fingar... Sjukt vad fort det går!!!




Förra året någon gång slutade deras dåvarande sångare, en man med enorm röst, både för fin sång och growl. Inför den här spelningen var jag mycket nyfiken på hur det skulle låta nu. Den sångaren är nu ersatt av två, den ena sjunger de ljusa partierna, den andre de mörkare. Till min glädje var det kanon, de kompletterade varandra, vilket säkerligen kan vara svårt....





En mycket bra spelning!!!



Super-bra låt! The illusionist!!
Tyvärr har jag ju ingen videokamera men kameran är iaf bättre än inget alls.....

Inga kommentarer: