torsdag, november 11, 2010

Dag 2 - Min första kärlek


Ja.... Min första kärlek, alla kategorier, är ju denna man, Joakim Larsson.
När man gråter sig till sömns för att han inte älskar mig tillbaka. När allt i ens omgivning förknippas med honom. När det är det enda som man pratar om... (Beklagar, Mamma!) Då är det så nära olycklig kärlek som man kan komma...




Men om vi ska vara seriösa då, så den riktiga första kärleken var ju i Jimmy Engström. Han var 2 år äldre än mig, gick i sexan. Han hade tjockt mörkt hår som jag så gärna hade velat känna på. Han var lång, vilket var bra då jag var längre än alla jämnåriga killar. Från hans håll fanns det ju inget intresse men det förstod ju inte jag utan skickade ett kärleksbrev till honom... Han tyckte ju att det var humor förstås och ville väl bara retas... Men han gav mig min första kyss, på Tobias tvättstugetrapp, mitt under Burken :D

Sen är ju frågan om det ska vara den första ömsesidiga kärleken... Den vet jag inte riktigt... Fanns någon flirt på en vecka eller två, och en oturlig historia... men kärlek. Måste nog säga att det var min blivande Make. Jag har inte känt mig älskad på det viset, mer än av honom. Där föll jag pladdask, som en våt fläck på golvet. Han hade allt som var viktigt för mig, längden (över 2 meter), långt hår och breda axlar. Tänk hur man värderade saker på den tiden *asg* Jag hoppas, eller vet väl egentligen att han blev lika förälskad där och då.... Vi fick många fina år...

2 kommentarer:

Ceeker sa...

Ja det måste vara lite tufft att få tag på någon ny 2000 mm man... =) Dom växer ju inte på träd direkt... och längden HAR ju betydelse =)

Maria sa...

Ja, de växer ju inte direkt på träd *asg*