fredag, februari 04, 2011

Dagarna och dagarna.... *tänker på M-L*

Ja, eller Hellenius egentligen, men det är ändå M-L som får mina tankar. Åh vad jag saknar och längtar efter dig!!! Du känns längre bort än någonsin!! Vi har så späckade scheman båda två så tiden räcker inte till.... :(

Så jo, fullt upp. Fotot nedan är från gymnastiken på jobbet. Där vi i torsdags hade premiär för den här terminen. "Klara, färdiga, gå" stod på schemat. Den skivan har jag burit varmt om hjärtat sedan jag gjorde min första självständiga pedagog-insats, med egna ansvarsbarn 2003 på Västanbyförskola. Den ger varierad träning för både grov och fin motorik, den kan anpassas till alla åldrar inom förskolan. Perfekt!! Här har Kerstin Aldenby lyckats!!!

Men fotot skulle lika gärna kunna vara från gårdagens träning med Tjejerna. En lång och mycket intensiv sådan. Distriktslagets tränare, Tomas Mohlin var på plats. Det var första kontakten som tjejerna hade med honom så här i upptakten för 1997:orna. Givetvis var det ojämnt antal vilket innebär att jag deltar. Det brukar jag ju oftast göra annars med, men det är ju inte alltid så lätt om man dessutom ska instruera osv. Men nu var det Tomas som körde och då var det ju bara att hänga med. Syftet med hans närvaro är ju att tjejerna ska bli bekväma med övningarna som de sen kommer träna på om de blir uttagna till Distriktslaget.

Vädret har varit underbart de senaste dagarna!! Solen har stråla och fåglarna har kvittrat. Takdropp och stuprörsporl *njuter* Barnen på jobbet passar på att åka skridskor för man vet ju inte hur länge till det går. Även om många meterologer påstår att det ska bli svinakallt snart igen :S

Sen var det "Pärlan" då. Förstunden nytankad, fått ny olja, det nya tanklocket (med lås) sitter på plats. Bara luckan som jag inte kan få bort. Fanns ju givetvis inga skruvar utan man behöver någon typ av specialverktyg antar jag. Livrädd att någon ska bryta av den på vägen förbi liksom. Sjukt hur nojig man blir!! Helt plötsligt så är ju alla i mitt trapphus tjuvar och alla mina grannar är vandaler. Är det vad som kallas att vara paranoid?!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rosa & Bling bling....like it :)//Mia

Maria sa...

Man måste ju pimpa lite ju :) Även om man har en gammal pärla ;)