fredag, februari 04, 2011

MELLO!!!


Det närmar sig!! Tror ju inte att jag kan vara diktator och ha tvn på när jag har mina tjejer här på lördag men gör ett försök iallafall. Har kollat på "Smyglyssna med Elsa" och som vanligt infinner sig stämningen omgående :)

  • Dilba * Try again - Seg början, men den kommer igång i refrängen. Men hennes röst är ju så tam!! Kanske inte en röst man vill ha till en mer "discodraglåt"
  • Swingfly * Me and my drum - Gillade ju samarbetet med Teddybears STHLM för några år sedan och man anar visa fragment från "Cobrastyle" (bomschicka bom, schicka bombombom). Trallvänlig refräng! Kan inte bestämma mig om denna
  • Jenny Silver * Something in your eyes - G:son och Sethsson, As usually!! Förväntningarna på Jenny sen senast var inte höga men jag gillade faktiskt denna. Hon liknar den med ABBA och det håller jag med om
  • Jonas Matsson * On my own - Tyckte att han sjöng kasst!!! Falskt och konstigt!
  • Le Kid * Oh my god - Ja, absolut en färgexplosion som de själva kallar det. Intetsägande låt, men jag tror att den kommer växa.
  • Rasmus Viberg * Social butterfly - Också en lite tråkig låt, som antagligen kommer växa..
  • Pernilla Andersson * Desperados - Sing'n'song-writer... *suckar* Miss Li, Marit Bergman eller vad nu alla kallas. Kan absolut vara sköna låtar men jag tycker att det är sååååå tråkigt!!! Låter som Winnerbäck rakt av och tyvärr är han ingen favorit för mig
  • Danny * In the club - Ja, en Danny-låt. Lite hårdare kanske....
Tycker att den första deltävlingen är ganska tam och intetsägande. Ett fåtal låtar som sätter sig så här efter några sekunders premiärlyssnande. Jag känner när jag läser ovan att jag är riktigt negativ. Men tyvärr känns det så i år...

JAG TROR PÅ:
  • Danny
  • Jenny
  • Le Kid
  • Pernilla eller Dilba

Inga kommentarer: